Robotik Miyom Ameliyatı

Miyomlar (aynı zamanda fibroidler veya miyomlar olarak da adlandırılır) kadınlarda en sık görülen pelvik tümörlerdir. Miyomların tedavisi için günümüzde en çok robotik miyom ameliyatı tercih edilmektedir. Robotik miyom ameliyatı (robotik myomektomi) jinekolojik onkoloğun rahim miyomlarını çıkarmak için başvurduğu bir yöntemdir.

Açık karın ameliyatlarıyla kıyaslayacak olursak robotik miyomektomi ile daha az kan kaybı ve daha az komplikasyon yaşanmaktadır. Bunun yanı sıra robotik miyom ameliyatında cerrahi süreç sonrası ağrılar oldukça hafiftir. Hastanede kalış süresi ise daha kısa olabilir ve normal aktivitelerinize dönme süreniz daha çabuk gerçekleşebilir.

Bu avantajların yanı sıra robotik miyom ameliyatı (robotik myomektomi) daha uzun sürebilir ve maliyeti fazla olabilir.

Robotik miyom ameliyatı (robotik myomektomi) sayesinde, laparoskopik cerrahi aracılığıyla gerçekleştirilemeyen büyük boyuttaki miyomların çıkarılması mümkündür.

Robotik myomektomi esnasında standart bir ameliyatta açılan kesiklerden daha küçük kesikler açılmaktadır. Genel anestezi aracılığıyla, hasta uyutularak yapılır.

Bu ameliyat her bölgede uygulanamayabilir. Robotik cerrahi genellikle diğer yöntemlerden daha pahalıdır. Miyomları çıkarmak diğer ameliyat türlerinden daha uzun sürebilir. Sağlık uzmanınız, hangi ameliyatın sizin için en iyi sonuç vereceğine karar vermenize yardımcı olabilir.

Dr.Derman Başaran, bu gelişmiş robotik prosedürleri gerçekleştirmek için gerekli oldukça uzmanlaşmış eğitime sahiptir ve bunlardan yüzlercesini gerçekleştirdiği için, hastaların mümkün olan en iyi sonuçları almasını sağlayabilir.

Miyomlar, miyomların tanı ve tedavi yöntemleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için Miyomlar Nedir? yazımı inceleyebilirsiniz.

Robotik Miyom Ameliyatı Hangi Durumlarda Tercih Edilmelidir?

Aşağıdakiler gibi ciddi semptomlara neden olan miyomlarınız varsa hekiminiz myomektomiye ihtiyacınız olduğunu düşünebilir:

• Döneminiz boyunca ağır ve uzun süreli kanama
  • Pelvik ağrısı
  • Şişkinlik,
  • Kısırlık
  • Hamilelik sorunları,
  • Sık idrara çıkma,
  • Kabızlık

Belirtilenlerin dışında semptomlarınız varsa, jinekolojik onkolog tarafından başka tedaviler önerilebilir.

Robotik myomektomi ile yalnızca miyomlar çıkarılır. Rahime zarar verilmez. Bu durum çocuk sahibi olmak isteyen kadınlar için daha iyi bir seçenek olabilir.

Robotik Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Robotik miyom ameliyatı (robotik myomektomi) için gereksinimler şunlardır:

• Jinekolojik onkologun el kontrollerini kullanarak kapsam ve aletleri kontrol ettiği ve osiloskopun görüntülerini bir ekranda görüntülediği bir konsol
  • Aletleri tutan kolları olan robotik bir araba
  • Cerrahi bölgenin 3 boyutlu görüntülerini sağlayan bir kamera
  • Cerrahın el hareketlerini ameliyat yapmak için hassas mikro hareketlere çeviren bilekli aletler

Konsolda oturan cerrah, en hassas, karmaşık prosedürleri bile küçük kesilerden son derece hassas bir şekilde gerçekleştirir. Robotik sistem programlanamaz ve kendi başına herhangi bir hareket yapmaz, tamamen alanında uzmanlaşmış jinekolojik onkolog tarafından kontrol edilir.

İşlemin önemli bir parçası ise hastanın yanında ameliyat masasında duran ve ince dikiş gibi görevlere yardımcı olmak için bir aksesuar portunu manuel olarak manipüle eden asistan cerrahtır.

Robotik Miyom Ameliyatı Sonrası

Robotik miyom ameliyatı sonrasında hastalarda gözlemlediğimiz sonuçlar şunlardır:

• Semptomlarda rahatlama: Robotik myomektomi ameliyatından sonra çoğu kadın, aşırı adet kanaması ve pelvik ağrısı ve basıncı gibi rahatsız edici semptomlardan kurtulur.
  • Doğurganlık iyileştirme: Bazı araştırmalar, kadınların robotla miyom tedavisinden yaklaşık bir yıl sonra iyi gebelik sonuçları elde ettiğini öne sürmektedir. Robotik miyomektomiden sonra, uterusun yeterli iyileşme süresine izin vermek için hamile kalmaya çalışmadan önce üç – altı ay veya daha uzun süre beklemeniz gerekmektedir.

Robotik Miyom Ameliyatının Riskleri

Robotik miyom ameliyatı (robotik miyomektomi) komplikasyon oranı düşüktür. Yine de riskler şunları içerebilir:

• Aşırı kan kaybı: Robotik myomektomi sırasında jinekolojik onkologlar, aşırı kanamayı önlemek için rahimden kan akışını engellemek ve kan damarlarının sıkışmasına neden olmamak için miyomların etrafına ilaç enjekte etmek de dahil olmak üzere ekstra adımlar atar. Ancak düşük bir risk de olsa aşırı kan kaybı görülebilir.
  • Enfeksiyon: Risk küçük olsa da robotik myomektomi tedavisi sonrasında enfeksiyon riski bulunmaktadır.

Robotik Miyom Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Robotik miyom ameliyatı gelişen teknoloji sayesinde miyom tedavisi uygulanacak hastalar için önemli faydalar sağlamaktadır. Robotik miyomektomide;

• Daha az kan kaybı yaşanır.
  • Ameliyat sonrası ağrı az olur.
  • Ameliyat sonrası ağrı kesici ilaca ihtiyaç duyulmayabilir.
  • Daha hızlı iyileşme ve normal aktivitelere dönüş mümkündür.
  • Küçük kesikler açılacağı için ameliyat izleri de küçük olur.
  • Komplikasyon olasılığı düşüktür.
  • Doğurganlık oranı korunmaktadır.

Dr.Derman Başaran robotik miyom ameliyatı dışında robotik cerrahi kullanarak aşağıdaki gibi prosedürler gerçekleştirir:

Rahim ve yumurtalıklar korunarak robotik olarak endometriozis odaklarının çıkartılması

Rahimi çıkarmak için robotik histerektomi

Rahim ve vajinadaki sarkıklıkların tedavi edildiği ürojinekolojik pelvik taban cerrahisi.

Robotik Cerrahi hakkında bilgi almak için Robotik Cerrahi sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Randevu oluşturmak için TIKLAYINIZ.

Yaşama Randevu Alın !