Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatı

Rahim ağzı kanseri kadınlarda en sık görülen kanser türleri arasında ikinci sıradadır. Erken teşhis durumunda tamamen tedavi edilebilme olasılığı vardır. Bununla beraber kanser ölümlerinde ilk sebepler içerisinde yer alır. O nedenle hastalığın erken tespiti ve uygulanacak olan etkili bir tedavi hayati önem taşır. Rahim ağzı kanseri ameliyatı ve daha pek çok bilgiden bahsedeceğiz.

Rahim Ağzı Kanseri Nedir?

Serviks kanseri ya da halk arasında bilinen adıyla rahim ağzı kanseri ismini aldığı serviks bölgesinde meydana gelir. Kadın üreme sisteminin parçalarından olan bu alan rahimde bulunur ve vajinayla rahmi birleştirir. Rahim ağzı kanseri temel sebebi HPV isimli virüstür. Bulaşıcılığı oldukça yüksek olan bu virüs kişilerin anlayabileceği çok belirgin belirtiler de ortaya koymayabilir. Öyle ki pek çok kadın bu virüse maruz kalmış ancak kendi bağışıklık sistemiyle bu virüsü yenmiş olabilmektedir. Ancak savunma mekanizmasından sağlam çıkan virüsler rahim ağzı kanserinin temel sebebi olurlar. Bu nedenle düzenli yapılan kontrollerin önemi büyüktür.

Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatı

Rahim ağzı kanserinde tedavi seçenekleri genelde hastalığın evresine göre şekillenir. Radyoterapi, kemoterapi, akıllı ilaç tedavisi ya da hedeflenmiş tedavi ve ımmunoterapi rahim ağzı kanserinde uygulanabilecek tedaviler olmakla birlikte bu kanser türünde daha çok ameliyat ön planda yer alır. Öyle ki ameliyat tanı oluşturmak, yayılımı görmek ya da doğrudan tedavi etmek için kullanılan yaygın bir seçenektir.

Rahim ağzı kanseri ameliyatının klasik veya açık ameliyat şeklinde yapılabildiği bilinmektedir. Bunun yanı sıra robotik cerrahi veya laparoskopi yöntemleri kullanılabilir. Ameliyat yapacak olan uzmanın bilgi ve tecrübesi, uzman değerlendirmesi, hastanın durumu, öyküsü, kanserin ilerleme boyutu gibi kıstaslar ameliyat uygulamalarında belirleyici olan kıstaslardır.

• Histerektomi yöntemi; rahmin ve rahim ağzının çıkarıldığı ameliyattır. Yayılımın boyutuna göre farklı türlerde uygulanabilir.
  • Servikal konizasyon yöntemi; serviksin koni biçiminde çıkarılmasını içerir ve daha çok erken tanı durumunda ilerleme sürecini görmek için kullanılır.
  • Radikal trakelektomi; erken dönemde uygulanan bir diğer cerrahi yöntemdir. Serviksle beraber etraftaki dokular da çıkarılır. Ancak gebelik durumu için rahim alınmaz. Doğurganlığın korunması hedeflendiğinde şartlar uygunsa tercih edilir.
  • Basit histerektomi yönteminde serviks ve uterus çıkarılır ancak bu yöntem çok erken tanı durumlarında uygulanabilir.
  • Radikal histerektomi bir diğer yöntem olup rahimle beraber serviksin etrafındaki dokuların da çıkarılmasını içerir. Tümörün belli bir boyutun altında olduğu durumlarda uygulanabilir.
  • Pelvik lenf düğümü diseksiyonu ise kanser yayılımının serviks dışında olup olmadığının anlaşılmasında yardımcıdır.

Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatının Riskleri

Yapılan her ameliyat kendi içerisinde birtakım riskler taşır. Cerrahi uygulamalar genel olarak kişilerin endişe duymasına neden olurlar. Ancak rahim ağzı kanseri ameliyatının dünya üzerinde oldukça sık yapılan ameliyatlar arasında olduğu bir gerçektir. Ameliyatla ilgili mevcut sayılan riskler oldukça düşüktür. Kanama, enfeksiyon, pıhtı, yakın organlarda meydana gelebilecek yaralanmalar gibi riskler söz konusu olabilir. Ameliyat riskleri; doğru uzman seçimi, ameliyat öncesindeki tetkiklerin eksiksiz ve doğru yapılması, doğru ameliyat yönteminin uygulanması, hekimin tecrübesi gibi kıstaslarla en aza indirilebilir.

Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatının Sonrası

Rahim ağzı kanseri ameliyatının sonrasında kişilerin neleri yapıp neleri yapmayacakları uzman doktorları tarafından söylenecektir. Kişiler her ameliyatın kendine özgü olduğunu ve o kişiye göre değerlendirilmesi gerektiğini unutmamalıdırlar. O nedenle en doğru ve net bilgiler ameliyat sonrasında uzman doktor tarafından verilen bilgilerdir. Ameliyat sonrasında vücutta herhangi bir iz kalıp kalmayacağı, kişinin iyileşme süreci, banyo yapıp yapamayacağı tarihler, ağrının giderilmesinde yararlanılacak olan ilaçlar, sosyal hayata tam manasıyla ne zaman dönülebileceği, kanama durumu ve daha pek çok önemli bilgi ameliyatı yapan uzman doktor ve ekibi tarafından iletilecektir.

Ankara Rahim Ağzı Kanseri

Rahim ağzı kanseriyle ve ameliyatıyla ilgili doğru bilinen pek çok yanlış vardır. O nedenle kişiler kulaktan dolma bilgilerle değil uzman bir doktorun bilgilendirmesi ışığında hareket etmelidirler. Bu sayede hızlı şekilde sağlıklarına kavuşurlar ve psikolojik açıdan da yıpranmazlar. Rahim ağzı kanseri şüphesi ya da belirtileri olanlar, rutin kontrollerini ihmal etmeyenler ya da bu alanda uzman bir görüş arayanlar rahim ağzı kanseri Ankara alanında doğru adrestedirler.

Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatının Sonrasında Cinsellik Nasıl Olmalıdır?

Rahim ağzı kanseri ameliyatı fiziksel açıdan değişiklik meydana getiren ameliyattır. Uygulanan ameliyatın türüne göre vajinal kısalma ya da daralma, kayganlık azalması, menopoz, sekse ilgisizlik, ağrı ve orgazmda sorun yaşama gibi problemler açığa çıkabilir. Ameliyat sonrasında cinsel yaşamla ilgili mutlaka uzman görüşüne başvurulmalıdır. Kişiler güvenilir olmayan kaynaklardan edinilen bilgileri asla uygulamamalıdırlar.

Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Rahim ağzı kanseri ameliyatı; hastanın yaşına, hastalığın evresine, hastanın öyküsüne ve durumuna göre farklı yöntemlerle yapılmaktadır. Uzman doktorun sunduğu yöntem, doktorun deneyimi, hastalığın yayılımı ve daha pek çok faktör birlikte değerlendirilerek en doğru cerrahi yönteme karar verilir.

Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatı Olduktan Sonra Tekrarlar Mı?

Rahim ağzı kanserinin oluştuğu bölge cerrahi şekilde tamamen çıkarılmışsa hastalığın tekrar ortaya çıkma ihtimali oldukça düşüktür. Ancak hastalık teşhisi ikinci evrede ya da daha ileri bir evrede onulmuşsa o zaman hastalığın tekrarlama ihtimali vardır.

Rahim Ağzı Kanseri Ameliyatının Sonrasında Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Rahim ağzı kanseri ameliyatı sonrasında bağırsaklar eski düzenlerine hemen kavuşmayabilirler. Ayrıca kişiler şişkinlik ve gaz sorunu yaşayabilirler. O nedenle beslenmeye çok dikkat edilmelidir. Doktorun önerdiği şekilde beslenmekle beraber, doktorun önerdiği zaman sonrasında bol sıvı tüketimi ve kolay sindirilen gıdalar kişilere rahatlık sağlayacaktır. Ameliyat sonrasında doktorun vermiş olduğu diyet listesine uyulmalıdır. Bu sayede hem ağrı ve rahatsızlık yaşanmaz hem de iyileşme süreci daha sancısız geçmiş olur.