Vulva Kanseri

Kanser temelde doku veya organlar üzerindeki hücrelerin düzensiz olarak çoğalması sonucu oluşan kötü huylu urlardır.  Farklı birçok kanser çeşidi bulunur. Vulva kanseri ise bunlardan yalnızca bir tanesidir. Vulva olarak adlandırılan kısım klitoris , üretra ve vajinanın dış bölümünü sarmakta olan cilt tabakası olarak bilinir. Yani kısaca kadınlarda bulunan diş genital bölgedir. Bu kısım oldukça hassastır. Bu bölgede görülen kanser türevleri ise vulva kanseri olarak adlandırılmaktadır. Vulva kanseri kadınlarda görülen kanser tiplerinden biridir. Bu kanser türü her yaşta görülmektedir. Fakat yaygın olarak menopoz sonrası dönemlerde sık karşılaşır.

Vulva Kanseri Nedir?

Kadınlarda görülmekte olan kanser türlerinden birisi olarak göze çarpıyor. Bu kanser türü genel olarak yaş ilerledikçe karşılaşılsa da her yaşta kadınlarda gözlemlenebilir. Bu kanser türevi, vulva adı verilen dış genital kısımda beliren kötü huylu hücrelerin anormal şekilde çoğalması sonucu oluşur. Vulva kanserinde en çok etkilenen yer vajina dudakları olarak görülür. Fakat kanserden etkilenen yerler değişkenlik gösterebilir. Vulva Kanseri birden fazla bölgede gözlemlenebilir.

Vulva Kanseri Neden Olur?

Bu kanser türü kadınlarda ortaya çıkan bir kanser türevidir. Yapılan araştırmalara göre kanserin ortaya çıkma nedeni kesin olarak bilinir. Fakat vulva kanserine yakalanma riskini arttıran bazı faktörler bulunur. Bunlar;

• HPV
  • İleri yaş
  • Vulva bölgesini etkileyen bir takım cilt rahatsızlıkları
  • Bireylerin sigara kullanıyor olması
  • Vulvada bulunan hücrelerin anormal olarak gözlemlediği ve kansere dönüşme riskini taşıdığı VIN adı verilen rahatsızlığın görülmesi gibi durumlardır.

Vulva Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Kadınlarda görülen vulva kanserinin belli başlı bazı belirtileri bulunur. Bu kanser türü dış genital kanser olarak da adlandırılır. Belirtiler kesinlikle göz ardı edilmemelidir. Vulva Kanserinde en çok rastlanan belirtiler;

• Vulva adı verilen kısımda görülen ve geçmeyen kaşıntılar
  • Bölgede hassasiyet ve ağrının söz konusu olması
  • Vulvada siğil ve yumru benzeri şeyler oluşması
  • Cilt lekeleri
  • Açık yaralar
  • İdrar yanması gibi şikayetlerdir.

Bu belirtileri yaşayan kişiler mutlaka uzman hekime başvurmalı ve detaylı tetkikleri yaptırması gerekir. Ayrıca bu belirtiler başka bir hastalığın göstergesi de olabilir. Bu sebeple vakit kaybetmeden uzman hekimlere başvurmak tanı ve tedavi için oldukça önemlidir.

Vulva Kanseri Nasıl Anlaşılır?

Kadınlarda özellikle ileri yaşlarda görülen vulva kanseri başta bazı belirtiler verdiği gözlemlenebilir. Vulvada ağrı, geçmeyen kaşıntı, adet dönemi aralarında meydana gelen kanamalar, dış genital bölgede şişlikler ve yumru benzeri oluşumlar sonucu kişiler uzman hekimlere başvurur. Belirtilerin yoğun olması sonucu kişilerde oluşan bir enfeksiyon söz konusu değilse vulva kanserinden şüphelenilir. Doktor bu gibi durumlarda kişilerden bir kaç tetkik ister. Tetkikler sonucu kişilerin vulva kanseri olup olmadığı anlaşılır. Bu kanser türünün kadınlarda her yaşta görüldüğü gözlemlenmiştir. Fakat bu belirtiler ileri yaşlara sahip kadınlarda daha çok kanser göstergesi olabilme ihtimal vardır. Bu sebeple kesinlikle belirtilerin göz ardı edilmemesi gerekir.

Vulva Kanseri Teşhisi Nasıl Konur?

Kadınlarda görülen vulva kanseri bazı belirtiler verdiği gözlemlenmiştir. Vulva adı verilen dış genital bölgede geçmeyen kaşıntılar, ağrılar, bölgede görülen yumru benzeri şişlikler, idrarda yanma gibi belirtiler kanser belirtisi olabilir. Kesin teşhis için mutlaka uzman doktora başvurulmalıdır. Bu gibi belirtilere bakan bölüm ise Kadın hastalıkları ve doğum bölümüdür. Kadın hastalıkları ve doğum hekimine detaylı bir şekilde şikayetlerin anlatılması gerekir. Hekim hastanın şikayetleri doğrultusunda kanser şüphesi var ise bir takım tetkiklere başvuracaktır.

Tüm bunlardan önce ise hekim kişiyi muayene ederek vulvada meydana gelen anormallikleri inceleyecektir. Bu inceleme sırasında vulvadaki anormallikler büyüteç kullanarak gözlemlenir. Daha sonra ise kişilerden test için biyopsi örneği alınır. Kesin tanı konması adına biyopsi işlemi çok önemlidir. Biyopsi sorunlu bölgeden doku alınmasıyla gerçekleşir. Biyopsi sonucuna göre ise kanserli hücre varlığında kanser tanısı konar. Kanser gibi rahatsızlıkların erken tanısı her zaman önem arz eder. Var olan kanser türevinin başka yerlere dağılmaması ve erken teşhis edilmesi kişilerin tedavilerinde kolaylık sağlar.

Vulva Kanseri Evreleri

Bu kanser türü kadınlarda görülen genital bölge kanserlerinden biridir. Kanser tanısı konan hastaların sonrasında var olan kanser evreleri teşhis edilir. Kanser derecesine göre ise tedavi başlanır. Vulva kanseri dört evreden oluşur.

• Evre 1: Kanserin yüzeysel olduğu evredir. Bu evrede metastaz görülmez. Kanser yalnızca vulva bölgesi ile sınırlıdır.
  • Evre 2: İlk evrenin aksine kanser hücreleri çevre dokulara yayılmış olarak görülür. Vulva Kanserinde ikinci evrede kanserli hücreler genel olarak alt vajina ve anüse doğru ilerlemiş olarak gözlemlenir.
  • Evre 3: Kanserin üçüncü evresinde bölgede yer alan lenf düğümleri etkilenmeye başlar.
  • Evre 4: Vulva Kanseri diğer lenf düğümlerini de etkiler. Bu evrede Kanserin birçok bölgeye yayıldığı gözlemlenmektedir.

Evreler kanser tedavisinde oldukça önemlidir. Erken teşhis sayesinde kanserli hücrelerin diğer bölgelere yayılması engellenir ve tedavi daha kesin sonuçlar verir.

Vulva Kanseri Ameliyatı

Vulva kanserinin tedavisi sırasında en çok cerrahi yöntemler uygulanır. Bu cerrahi yöntemler aşağıdaki gibidir;

• Vulvanın belirli bir bölümünün alınması olan kısmı vulvektomi yöntemi kullanılır. Bu yöntemde vulvanın bir kısmı ve altında bulunan dokular alınır. Eksizyon yani kanserli ve sağlıklı hücrelerin kenarlarından kesiler alnır. Etraftaki sağlıklı hücrelerden parça alınması kanserin tam anlamıyla temizlenip temizlenmediği konusunda kişilere bilgi verir.
  • Bir diğer cerrahi yöntemler ise radikal vulvektomi olarak adlandırılan yöntemdir. Bu yöntem ile kanserli dokunun tamamı alınır. Vulva Kanserinde kullanılan bu yöntem vulvanın tamamının alınması işlemidir.
  • İleri evre kanser ameliyatında ise kanserin yayılmış olduğu tüm organlar temizlenir. Fazla kanser hücresi bulunan organlar alınabilir.

Ankara Vulva Kanseri Ameliyatı

Bu kanser türü kadınlarda görülen dış genital organ kanseridir. Kanser tedavisi için teşhis oldukça önemlidir. Erken teşhiste kişiler kolay bir şekilde Kanseri atlatabilir. Vulva kanserinde tedaviler genellikle cerrahi yöntemler ile gerçekleştirilir. Ankara vulva kanseri ameliyatında başarılı sonuçlar alınır. Bölgede yer alan çok iyi cerrahlar bulunur. Kanserin tedavisinde ameliyatın uzman eller tarafından yapılması oldukça önemlidir. Deneyimli doktorlar tarafından gerçekleştirilen ameliyat sonrası kişiler bu rahatsızlıktan tamamen kurtulabilir.

Vulva Kanseri Tedavisi

Vulva kadınların dış genital bölgesini saran dokulardır. Bu bölgede oluşan kötü huylu urlar ise vulva kanseri olarak adlandırılmaktadır. Tedavisinde birçok yönteme başvurulur.

• Tedavide en sık tercih edilen yöntem cerrahi olandır. Gerek ilk evrede gerekse ileriki evrelerde ameliyatla tedavi mümkün olabilir. Fakat evrelere göre ameliyatlar farklılık gösterir.
  • Radyoterapi: Bu tedavi yönteminde vulvada bulunan kanserli hücrelerin öldürülmesi için yüksek güce sahip enerji ışınları kullanılır. Radyoterapi tedavisi sayesinde vulva kanserlerinin boyutlarında küçültme sağlanabilir. Bu sayede ise ameliyatla tedavi imkanının artması sağlanır. Bu işlem aynı zamanda kemoterapi ile birlikte de kullanılabilir.
  • Kemoterapi: Neredeyse tüm konserlerde tedavi amaçlı kullanılan kemoterapi, kanserli hücrelerin öldürülmesi adına uygulanan ilaçlı tedavi yöntemlerindendir. Kemoterapide kullanılan ilaçlar genellikle damar yolu kullanılarak ya da ağız yolları tercih edilerek verilir. İlaçlar ve kişinin bünyesine göre bu işlem değişkenlik gösterir. Kemoterapi aynı zamanda ileri safha kanserlerinin görülmesi durumunda tedaviye destek amaçlı olarak tercih edilir. Bu sayede kanserli alan küçültülebilmekte ve ameliyatla sonuç alma olasılığı artar. Kemoterapi ve radyoterapi bir arada kullanıldığında kanserli hücrelerin ölmesi şansı daha da arttıracaktır.Tedaviden sonra belirli periyotlarla kişilerde kanserin tekrar nüksedip etmediği kontrol edilmelidir. Tedavi ne kadar başarılı olursa olsun kanserin tekrar etme olasılığı bulunur. Bu sebeple en az 3 ayda bir doktora muayene olmak ve tetkikleri eksiksiz yaptırmak gerekir.

Vulva Kanseri isimli içeriğimizi burada sonlandırıyoruz.

Vulva Kanseri Ölüm Riski Var Mıdır?

Vulva kanserinde ölüm riski erken tanı ve tedavi ile çok az görülmektedir. Kişilerin tedavi sonrası hayatta kalma oranları oldukça yüksektir.

Vulva Kanseri Yaşam Süresi Ne Kadardır?

Tedavisi olan bir kanser türevidir. Tedavi başarı ile gerçekleştiğinde kişilerin 5 yıllık hayatta kalması süresi yüzde seksenlerin üzerindedir.

Vulva Kanseri Öldürür Mü?

Kadınlarda görülen vulva kanserinde diğer jinekolojik kanserlere oranla ölüm oranı daha azdır. Fakat erken teşhis ve tedavinin rolü oldukça  büyüktür.

Vulva Kanseri Kimlerde Görülür?

Kadınlarda görülmekte olan bir kanser çeşididir. Genellikle ileri yaşlardaki kadınlarda görülüyor olsa da her yaşta kadın bireylerde görülebilmektedir.

Vulva Kanseri Nasıl Bulaşır?

Bulaşıcı bir hastalık değildir. Fakat HPV gibi cinsel yollarla bulaşan hastalıklar vulva Kanserinde tetikleyici faktörler arasında yer alır.