Yumurtalık Kanseri

Yumurtalık Kanseri Nedir ?

Over ya da yumurtalık kanseri, kadın üreme organlarını etkileyen kanserlerden en sık ikinci görülenidir. Genellikle 50-65 yaş arasındaki kadınlarda görülmekle beraber her yaştaki kadını etkileyebilir.

Over kanserini kendisine has bir belirtisi yoktur, genellikle rutin kontrollerde veya karın şişliği, halsizlik kilo kaybı şikayetleri olan hastaların araştırılması sırasında saptanır. Tanı koyulduktan sonra bu hastaların jinekolojik onkoloji cerrahisi uzmanlarına sevk edilmesi önerilir çünkü yapılan araştırmalarda hastaların en iyi sonuçları bu hekimlerle tedavi edildiklerinde aldıkları kanıtlanmıştır.

Over kanserinin tedavisi çoğunlukla kapsamlı bir cerrahi gerektirir, hastaların cerrahi sonrası ek tedavi almaları da gerekebilir.

Dr.Derman Başaran, 10 yılı aşkın bir süredir sadece kadın kanserleri ve ilişkili durumlar ile ilgilenen ve hem yurtiçinde hem de yurtdışında en üst düzey kurumlarda eğitim almış ve hizmet etmiş bir hekimdir. Bir klinikteki uzman hekim kadrosu sadece kadın kanserleri ile ilgilendikleri zaman hastaların aldıkları bakım ve tedavi başarısı da en üst düzeyde olmaktadır. Hastalığınızın tedavisinde en başarılı sonuçlar için tedavi olduğunuz merkezde jinekolojik onkoloji cerrahisi uzmanlarının bulunduğundan emin olunuz.

HIPEC (Sıcak Kemoterapi)

Yapılan araştırmalar, over kanserli hastaların bir bölümünde cerrahi sırasında karın içine sıcak kemoterapi uygulaması yapıldığında bu hastalardaki onkolojik sonuçların daha iyi olduğunu göstermiştir. Hangi hasta grubunun bu tedaviden fayda göreceğinin belirlenmesi jinekolojik onkoloji cerrahisi uzmanlarının işidir.

Genetik Yatkınlık Testleri (BRCA Ve Diğerleri)

Over kanseri de çoğu kanser gibi genetik kökenleri olan bir hastalıktır, bununla beraber bazı hasta gruplarında kalıtsal olarak da geçiş gösterir. Aile öyküsünde yumurtalık, meme, kolon kanseri gibi hastalıklar bulunduran bireyler de genetik testler yapılarak BRCA1, BRCA2 ve diğer riski arttıran durumlar saptanıp risk azaltıcı cerrahi planlanabilir.