Miyom Ameliyatı

Miyom, rahim içinde meydana gelen kas tümörlerine verilen genel isimdir. Tıbbi olarak karşılığı ise uterin fibroid olarak adlandırılır. Tümörler genellikle iyi huyludur. Kansere çevirme olasılığı bu tümörlerde oldukça az rastlanan bir durumdur. Miyom olarak adlandırılan rahim içi kas tümörleri farklı şekil ve boyutlarda gözlemlenebilir. Miyomlar genel olarak uterus yani rahimin iç kısmı, rahim duvarı ve rahim yüzeyinde gelişebilir. Bazı miyomlar gözle görülmeyecek kadar küçük yapıya sahipken bazıları büyük boyutlarda olabilir. Miyomlar genel olarak 30 ile 40 yaş aralığında ortaya çıkıyor olsa da her yaşta görülebilir. Şimdi size içeriğimizde miyom ameliyatı ile ilgili tüm detaylardan bahsedeceğiz.

Miyom Nedir?

Kadınların çoğunda oluşan miyomlar bazı durumlarda kadınlarda uzun süreli adet kanamaları ile kendini gösterir. Ayrıca kişilerde Karın ağrısı gibi şikayetler görülür. Fakat bazı kişilerde miyomlar herhangi bir şikayete sebep olmayabilir. Bu kişiler genellikle miyomları doktor kontrolleri neticesinde tesadüfen öğrenir. Yaygın görülen miyom belirtileri;

• Kasıklarda ve sırt bölgesinde meydana gelen ağrılar
  • İdrar yapma sıklığında meydana gelen artış
  • Karında meydana gelen şişlik ve büyüme görülmesi
  • Alt Karın olarak adlandırılan bölgede baskı hissi ve şişkinlik
  • Ağrılı cinsel ilişki
  • Adet dönemlerinde yaşanan kramplarda artış meydana gelmesi
  • Adet dönemlerinde yoğun kanamaların olması ve pıhtı meydana gelmesi gibi durumlardır.

Bu tür belirtiler gözlemlendiğinde mutlaka bir jinekoloğa veya kadın doğum uzmanına başvurmak gerekir. Miyom tanısı uzman hekimler tarafından yapılan detaylı muayene ve ultrason görüntüleri sonucunda konmaktadır. Aynı zamanda tanı için pelvik MR görüntüsü de kullanılır. Miyom tedavisinde farklı yöntemler kullanılıyor olsa da bazı şikayetlerin tedavisi için ameliyat yöntemi tercih edilir. Bu şikayetler;

• Regl dönemleri arasında yaşanan kanamalar,
  • Adet döneminde aşırı kanama meydana gelmesi,
  • Karının alt kısmında yoğun ağrı hissi,
  • Alt Karın bölgesinde basınç ve
  • İdrara çıkmada artış görülmesi ve idrar yaparken mesanenin tam boşalmamış hissi oluşmasıdır.

Bu şikayetlerin varlığında cerrahi yöntemler daha kesin sonuçlar verir. Bu nedenle miyom ameliyatı, kesin sonuç alınması açısından son derece önemlidir.

Miyom Ameliyatı Nedir?

Kadınların büyük çoğunluğunda miyomlara rastlanır. Miyomlar rahimin iç yüzeyinde oluşan tümörlere verilen isimdir. Bu tümörler çoğunlukla iyi huyludur. Fakat bazen kişilere rahatsızlık verebilir. Ayrıca miyomlar bazen gebelik oluşumuna engel olabilir. Var olan gebelik için ise risk faktörü olabilir. Bu gibi durumlarda miyomların alınması gerekir. Miyom ameliyatı ile miyomlar rahmin içinden temizlenerek alınır. Bu sayede kesin sonuç elde edilmiş olur. Ayrıca miyom ameliyatı;

• Karın bölgesine küçük kesiler atılarak,
  • Açık ya da kapalı olarak ve
  • Büyük ölçekte temizlenerek gerçekleştirilen bir tedavidir.

Tedavi süreçlerine bakacak olursak, kapalı miyom ameliyatı olanlar, açık miyom ameliyatı olanlara göre daha hızlı bir iyileşme sürecinden geçmektedir. Bu açıdan süreç yönetimi çok hassas olmalıdır.

Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Miyom ameliyatı rahmin içinde bulunan kaslarda meydana gelen tümörlerin cerrahi yöntemler ile alınması işlemidir. Miyom ameliyatlarında farklı yöntemler söz konusu olabilir. Gelişen teknoloji ile miyom ameliyatları laparoskopik olarak gerçekleşebilir. Gerektiği zaman açık ameliyat yöntemine de başvurulur.

Rahimde Miyom Ameliyatı

Orta yaştaki kadınlarda sık rastlanılan miyomlar rahmin içinde yer alan kaslarda oluşan genellikle iyi huylu olan tümörlerdir. Miyomlar bazı durumlarda kişileri rahatsız edebilir. Gebelikte de risk faktörü oluşturabilecek miyomlar ameliyat ile alınarak tedavi edilir. Rahimde miyom ameliyatı olarak bilinen vajinal miyom Ameliyatı rahim içindeki miyomların vajina ağzından sarkması gibi durumlarda yapılır. Normal miyom Ameliyatı genelde karın kısmından girilerek gerçekleştirilir. Fakat vajina ağzından miyomun sarkması durumunda histeroskopi ameliyatı şeklinde ya da miyomun döndürülerek çıkartılması şeklinde tedavi gerçekleştirilir. Vajina ağzından miyom sarkması sık görülmediği için bu ameliyat pek tercih edilmemektedir.

Açık Miyom Ameliyatı

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte kapalı miyom ameliyatı daha çok tercih edilse de boyutları büyük olan miyomların alınması için açık miyom ameliyatı tercih edilir. 10 cm üzerindeki miyomlar açık miyom ameliyatı ile rahimden temizlenir. Ayrıca miyomun fazla olması ve ya kanser riski taşıyor olması açık ameliyatın tercih edilme sebeplerindendir. Açık miyom ameliyatı adından da anlaşılacağı gibi açık bir şekilde gerçekleşir. Hastaya genel anestezi uygulanarak gerçekleştirilen bu ameliyat genel olarak bir saat sürer. Açık miyom ameliyatlarında miyomlara ulaşabilmek adına hastanın karnına yatak kesi açılır. Kesilerden miyomlardan daha rahat gözlemlenmektedir. Gerekli aletlerle dokulardan ayrılması sağlanan miyomların rahim içinden temizleme işlemi gerçekleştirilir. Daha sonra ise rahim onarma işlemi yapılır. Sonrasında kesiler dikilir ve ameliyat tamamlanmış olur.

Kapalı Miyom Ameliyatı

Miyomların tedavisi için kullanılan cerrahi yöntemler arasında kapalı miyom ameliyatı da sıkça tercih edilir. Kapalı miyom ameliyatı aynı açık miyom ameliyatında olduğu gibi genel anestezi uygulanarak gerçekleştirilir. Bu ameliyat türü miyomların 10 cm’yi geçmeyen türevleri için tercih edilir. Belirtilen bu büyüklüğün yani sıra miyom adedi de dördün üzerinde olmamalıdır. Ameliyat işlemi göbek deliği ve çevresinden küçük kesiler açılması ile başlar. Açılmış olan bu kesiler kullanılarak karın bölgesinin karbondioksit ile şişirilmesi sağlanır. Daha sonra boşluğa laparaskop adı verilen alet yerleştirilir. Bu alet ile rahimle bağlantılı olan organların görüntülenmesi sağlanır. Daha sonra ise belirlenen miyomlar parçalanarak açılmış olan kesilerden çıkartılır ve kesilere dikiş atılarak işlem sonlandırılır.

Miyom Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kapalı ve açık miyom ameliyatları birbirinden farklıdır. Açık miyom ameliyatı sonrasında kişiler yaklaşık 1 ve ya 2 gün boyunca hastanede gözlem altında tutulur. Her ameliyatta olduğu gibi açık miyom ameliyatı sonrasında da kişileri ağrı hissetmeleri oldukça normaldir. Hastaneden taburcu olan hastaya ağrı kesici ilaçlar verilir. Bu sayede kişiler ameliyat sonrasında daha ağrısız bir şekilde bu süreci atlatma imkanı bulur. Açık miyom ameliyatı sonrasında kişilerin yürümeleri bir hayli önemlidir. Ameliyat olan hastaların en az 15 ile 20 gün kadar ağır işlerden sakınması gerekir. Aynı zamanda kişiler bu süreç içinde cinsel birlikteliğe ara vermelidir. Ameliyat olan hastanın hızlı bir şekilde iyileşebilmesi adına düzenli bir şekilde yürüyüş yapması, kendini zorlamaması ve bol bol sıvı alması gerekir. Miyom ameliyatı olan kişiler yaklaşık 6 ay boyunca gebelikten korunmalıdır. Zira kişiler 6 ay içinde hamile kalırsa normal yollarla doğum gerçekleştiremez.

Kapalı ameliyat sonrasında ise hastalar genellikle 1 gün hastane gözetiminde tutulur ve taburcu olur. Ağır işlerken kaçınmak aynı şekilde kapalı ameliyat olan bireyler içinde geçerlidir. Kişiler belirlenen süreçte cinsel birliktelikten de uzak olmalıdır. Kapalı ameliyat sonrasında iyileşme açık ameliyattan daha hızlı bir şekilde gerçekleşir.

Miyom Ameliyatı Olmazsa Ne Olur?

Miyom ameliyatı her zaman tercih edilen bir yöntem değildir. Miyomlar çoğu kadında bulunmakta ve pek çoğunda belirti göstermez. Miyomların kansere çevirme olasılığı da oldukça düşüktür. Bu sebeple belirti vermeyen ve kişilerin yaşantısına engel olmayan miyomlar için ameliyat gerekmeyebilir. Miyomlar kişinin hamile kalmasına engel oluyorsa, aşırı büyüme gösteriyorsa, çevre bulunan organlara baskı yapıyorsa, düşük gibi sorunlara yer açıyorsa ve kanamaların aşırı olmasına sebep oluyorsa sağlık açısından ameliyatla alınması gerekir. Bu şikayetlerin ortadan kalkması adına ameliyatlar kaçınılmaz hale gelebilir. Ameliyat sonrası kişilerin çoğunda şikayetlerin azaldığı gözlemlenmektedir. Şikayetler asla göz ardı edilmemelidir.

Miyom Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Miyom ameliyatları kısa süren bir cerrahi yöntem olsa da kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Zira miyomlar her insanda aynı büyüklükte ve sayıda görülmez. Ayrıca kapalı ve açık ameliyat süreleri de farklılık gösterir. Açık miyom ameliyatları genellikle 1 saat kadar sürer. Kapalı gerçekleştirilen miyom ameliyatları ise bir buçuk iki saate yakın sürer. Fakat kişiden kişiye değişiklik gösterebildiği için belirli bir saat vermek doğru olmayacaktır.

Ankara Miyom Ameliyatı

Miyom ameliyatı çoğu ameliyata göre daha kolay olsa da tam anlamıyla bölgenin miyomlardan arındırılması için güvenilir doktorlar tarafından yapılması önemlidir. Ankara’da miyom ameliyatı gerçekleştiren çok başarılı cerrahlar bulunur. Tecrübeli bir cerrah tarafından ameliyatın gerçekleştirilmesi komplikasyonları en aza indirir ve iyileşme sürecini doğrudan etkiler. Ne olursa olsun bunun bir ameliyat olduğu göz ardı edilmemelidir. Ameliyat öncesinde cerrahların iyi araştırılarak tercih edilmesi kişinin yararına olacaktır.

Hassas bir süreç olması, içerisinde belirli risklerin olması sebebi ile dikkat gerektirmektedir. Bu nedenle biz de içeriğimizde sizin için "Miyom Ameliyatı" ile ilgili tüm konulardan bahsetmeye çalıştık. Dr. Derman Başaran ise sizin için bu süreçte destek sağlamaktadır.

Miyom Ameliyatı Nereden Yapılır?

Miyom ameliyatlarında genellikle Karın bölgesi tercih edilir. Fakat miyomun vajina dışına sarkması gibi durumlarda vajinal yollardan ameliyat işlemi gerekebilir.

Miyom Ameliyatı Sonrası Karın Şişliği Nasıl Geçer?

Miyom ameliyatı sonrası kişilerin çoğunda karın şişliği görülür. Şişlik yaklaşık dört gün sonra geçecektir. Şişlik geçmediği takdirde doktora başvurulması gerekir.

Miyom Ne Kadar Büyürse Ameliyat Gerekir?

Miyomlar genellikle 6 cm civarında büyüklüğe ulaştığı zaman kişiler için sorun oluşturabilir. Bu sebeple 6 cm üstü miyomların alınması gerekir.

Bekarlarda Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Miyom ameliyatı genel olarak karın kısmından açılan kesiler ile gerçekleştirilir. Bu sebeple bekarlar için de herhangi bir sorun teşkil etmez.